Örebro Rotaryklubb

Örebro Rotaryklubb chartrades 1934 av Landshövding Bror Hasselrot
genom följande inbjudan:

Till N.N.

Landshövding Bror Hasselrot får härmed meddela att för konstituering av en Rotaryklubb i Örebro anordnas - i överensstämmelse med Rotary International gällande bestämmelse - en enkel middag för dem som anmält intresse för att bilda klubben å Stora hotellets lilla sal onsdagen den 31 oktober 1934, klockan 7 em.
Härvid kommer Rotarys Guvernör i Sverige Börsdirektören Kurt Belfrage att hålla ett orienterande föredrag över Rotary.
Envar som till svar på tidigare erhållen förfrågan förklarat sig vilja deltaga i klubbens bildande, kommer att anmälas som medlem även om förhinder att deltaga i middagen föreligger.
Anmälan om dylikt förhinder torde senast den 29 oktober göras till Direktör P.R. Dahlman, Elgerigården, telefon 3289.
Pris för middagen inklusive snaps, vin, kaffe och drickspengar kr. 10:-.
Klädsel: Smoking.

Örebro slott den 13 oktober 1934